[OT] Embedded linux?

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Listopad 8 13:41:34 CET 2007

A nestacil by Vam pro zacatek routrik ? Navod je tady:
http://robotika.cz/wiki/RouterLinux
Neni to sice x86, ale je to velice levna cesta rovnou a rychle k cili a
k vetsim experimenum se clovek muze dostat pak, az si to osaha bezici.

Jinak mam po ruce AT91RM9200 a AT91SAM9260, SDRAM pameti, MAGJACKy,
DP83848C, 8MB NOR FLASH, sloty k SD kartam atp. Je to zatim spise v
kusovce, smontovat se to teprve chystam, ale nejak nejsou lidi. Chci
rici, ze material neni nedostupny a kdo chce muze ;). Ovsem chapu, ze v
dnesni dobe je jiste jednodussi a levnejsi koupit hotovou desku a pokud
si clovek nechce opravdu poradne vyhrat, nema moc vyznam to stavet,
pokud to tedy neni za ucelem komerce, kde se dobre spocita, jestli se to
postavit vyplati.

Pak jsou cesty i napul, ze se napriklad koupi desticka s S3C2410 s SDRAM
a nejakou tou FLASHi. Konkretne mam jednu takovou 200MHz, 64MB SDRAM,
2MB NOR FLASH v provedeni do SO-DIMM slotu a koupil jsem k ni rovnou i
SO-DIMM konektory do spoje.  Takze pak uz clovek tolik neroutuje desku a
pripojuje co chce/potrebuje. Nejlepe je predstavit si tu desticku jako
PDAcko bez displeje (lze pripojit) a bez obalu a s moznosti si pripojit
co jak je potreba, protoze je vsechno vyvedeno, coz u PDA bezne neni. V
neposledni rade je tam S3C2410 v BGA uz pripajen, coz jiste mnohe potesi.

Co se tyce Linuxu v ruznych ridicich systemech, uz jsem si jednou nabehl
(katastrofalni spolehlivost koupene desky s Linuxem) a pouzit to ve
vysledku neslo, takze nakonec se to resilo jinak. Dnes se takovou desku
uz bojim koupit a i proto uz dele premyslim o sve vlastni, kde se
nedopustim takovych veci, jako ze bych osidil filtraci napajeni jen
abych usetril par haliru (jen priklad). Ne ze by neexistovaly slusne
desky, urcite existuji, ale holt jsem mel asi smulu a nebo nestastnou
ruku pri vyberu i kdyz zdaleka neslo o to nejlevnejsi, co se dalo sehnat.

A nakonec dodam, ze kdyz v desce neni OS a slozitost projektu je takova,
ze stihnu mit vsechno pod kontrolou vlastnimi silami bez OS a bez ciziho
kodu, spim mnohem klidneji ;).

--
Jiri Bezstarosti