Barevny LCD 640x480 k x51,PIC,AVR ... taky trochu komerce

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Úterý Listopad 6 18:43:26 CET 2007

Omlouvam se, ze reaguju az ted, spadlo mi par e-mailu z naprosto
neznameho duvodu do nevyzadane posty.

Co se tyce mixovani s videosignalem, je to mnohem vetsi problem nez
tohle a nemyslim si, ze bych to v dohledne dobe pro LCD resil, ale kdo
vi. Pokud ale co se ma zobrazit namicha nadrizeny system, pak je radici
uplne fuk, co ze to zobrazuje ;).

Jak to je, je to zkratka kus pameti a co do ni dam, to vidim. 8b na bod
je pak (alespon podle meho nazoru) vylozene prijemnych - co pixel to
bajt ;).
Ovsem na druhou stranu, 8b barvy uz budou pro nejake video trochu malo.
Pouziti je zkratka trochu jinde a nakonec neni ani ucel video prehravat,
protoze kapesni videoprehravac DVD si muzete bezne koupit a uz to neni
ani nijak drahe (rozhodne levnejsi nez to i amatersky postavit).

Na displej k pouziti meho radice je pozadavek ten, aby mel digitalni
signaly pro barvy, signal DE a hodinovy signal DCLK a vyhovovaly mu 3.3V
urovne. Frekvence hodin se da do jiste miry zmenit, ted ji mam 25MHz,
aby to vyhovelo memu displeji. Signaly barev se meni podle pixelu, DCLK
je potvrzuje sestupnou hranou a DE rika, ze se zobrazuji platna data.
Takze konkretne pro muj displej se na kazdy obraz udela 800x525 taktu
DCLK, pricemz kazdych 800 taktu je 640 oznaceno DE jako platna data a to
u 480 radku, zbytek je bez aktivniho DE. To DE je zkratka jakasi
synchronizace, ktera ukazuje, ze prave prenasena data o barve jsou
platna a displej podle poctu taktu s neplatnymi daty pozna i novy radek
a nebo novy snimek. Nejlepe by se to asi dalo prirovnat k od signalu
separovane kompozitni synchronizaci u TV. Z uvedenych hodnot take
vyplyva, ze display ma snimkovou frekvenci zhruba 60Hz.

Ohledne komercniho provedeni budu nejspise nabizet nejprve jednu
variantu rovnou i s displejem, protoze se zkratka hodlam co nejvice
vyhnout problemum, ze to nekomu s jeho displejem nepobezi. Takhle je to
rana na jistotu a budu vedet, ze co dodam, to take chodi jak ma. V
neposledni rade musim vymyslet zpusob, jak to nejlepe mechanicky
"sesendvicovat" a k tomu je nejlepe to delat na konkretni typ displeje.
Take bych mel rad na desce paralelne 2 konektory, 1 profi a druhy pro
bastlire. Ten profi s rozteci 0.5mm s flex kablikem a ten pro bastl
ucely jako vetsi pajeci body s rozumnou rozteci (treba pro plochy kabel
s rozteci 1.27mm). Oba konektory paralelne, aby si mohl kazdy vybrat
podle svych moznosti.

 Pochopitelne to vsechno neni dogma, zatim je to jen jakysi plan, co
bych mel rad v nabidce a co mam zatim v bastl prototypu na stole a
zaplatpanbuh pekne chodi.

--
Jiri Bezstarosti