OT: FLAME: Samba na linuxu - problem s rychlosti

Jakub Ladman ladmanj@ontrack-web.com
Pátek Listopad 2 12:44:54 CET 2007

Používám všude ReiserFS3, ale je to víceméně z historických důvodů (když jsem
do těchto věcí začal pronikat, tak to byla defaultní volba gentoo linuxu a
asi nejrychlejší fs tehdy)
kamarád co vždy ladí ty "nejlepší výkony" používá XFS (ale neberte to jako
závaznou informaci, on je to tak trochu magor)

Každopádně bych se nejprve podíval na nastavení a testy programu hdparm -
nějaký skript jím při bootu nastavuje parametry disků, ale dá se spustit z
příkazové řádky s paremetrem device nodu disku a umí řadu věcí změřit.
Standardní problém způsobující pomalost je vypnuté dma.
# hdparm -d0/1 /dev/disk

Jakub Ladman

Jakub Ladman
On-Track s.r.o.