Spinani zateze vuci zemi mikropocitacem

Ondra Daniel sfkote@post.cz
Čtvrtek Květen 31 12:53:43 CEST 2007

Dobry den,

mel bych na vas prosbu ohledne reseni spinani zateze k zemi. Chci zatez
napajenou z 24V spinat logickymi urovnemi z mikropocitace (ATMEGA16).
Nejedna se o zadne rychle spinani. (Pri sepnuti se uskutecni mechanicky
pojezd po lince na urcite misto, tedy nejedna se o zadne spinani v rytmu
kHz)

Navrhnul jsem zapojeni, ktere muzete najit tady:

https://server.cvut.iaeste.cz/~danieo/spinani_k_zemi.JPG

Pri log. 0 na vystupu mikropocitace je N-MOSFET v nevodivem stavu, tim
padem je na gate P-MOSFETU pres R1 24V a tento P-MOSFET je vypnut. Pri
prepnuti do logicke 1 na vystupu mikropocitace N-MOSFET sepne a zacne
jim protikat proud 5mA. Tento proud vytvori ubytek na R1 rovny 10V,
ktere sepnout P-MOSFET. V okamziku sepnuti predpokladam nabiti vstupni
kapacity P-MOSFETU spickovym proudem teoreticky 12mA (24 / R1).

Chci se vas zeptat, zda si myslite, ze tento navrh je spravny...

Rad bych vedel, jak byste takoveto spinani resili vy. Prochazel jsem
ruzne materialy, ale moc sem toho nenasel (i kdyz toho musi byt vsude
asi spoustu).

Na tomto zapojeni me mrzi tech 5mA, ktere protekaji jen tak pro nic za
nic pri sepnuti zateze. Dale me mrzi, ze po rozepnuti vystupniho
P-MOSFETu se nikam neodvadi naboj z kapacity jeho gate... To by delalo
jiste problem na vyssich frekvencich spinani. Jak byste resili tedy
spinani vuci zemi na vyssich frekvencich?

Diky za vase rady a vas cas!
Pekny den!

Ondra DANIEL
Student :-)