Vyber procesoru pre buducnost

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Květen 29 09:03:38 CEST 2007

ARMy uz legendou davno su, neodmyslitelna sucast tej legendy je vsak
Archimedes a RISC OS, co nema so sucasnou inkarnaciou ARMov vobec nic
spolocne.

Ono dokonca to zaslo uz tak daleko, ze ARM sa ani nehlasi ku svojej
minulosti a sucasna interpretacia "A" je "Advanced" a nie "Acorn"...

Na rozdiel od '51, co je, bol a bude jednocip od firmy kde onoho casu
naozaj vedeli co robia, a vznikol ozaj ako vylepsenie uz vtedy uspesneho
a kvalitneho jednocipu ('48); ARM je dnes viacmenej len modna
zalezitost. V principe nie je o nic lepsi ani horsi ako akekolvek ine
32bitove RISCoidne jadro, a tie jednocipy okolo neho su castokrat len
zlepence. Tym nechcem povedat, ze je to zle ci nepouzitelne, len ze to
nie je celkom ono.

Keil je ARM company len preto, lebo ARM kupila stareho pana Keila aj s
chlpami viacmenej s dlhodobym zamerom zrusit svoju najvacsiu konkurenciu
(aj ked to samozrejme halasne popieraju).

'51 rulez! :-P

wek