Od jakeho veku se da zacit s elektronikou ?

Richard Balogh balogh@elf.stuba.sk
Pondělí Květen 28 10:26:12 CEST 2007

Dobry den,

vlastne skusenosti: mame teraz 6 rocneho Matusa, ktory
zacal uz okolo 3. roku - najprv som mu spravil krabicku
s 5 vypinacmi a 4 farebnymi ziarovkami - kedze to nebolo
zapojene uplne priamociaro, dost sa vyblaznil, kym prisiel
na to, ktory vypinac je na co...

Potom prisla prva "stavebnica"  - do instalaterskych krabiciek
som dal vypinac, baterky, ziarovky, ledky, nejkaky zvukovy modul...
Banankami sa dali prepajat, boli odolne voci olizovaniu ale napokon
neprezili sustredeny utok a podobne ako prva ziarovkova
krabica skoncila uplnym rozobranim.

Ked mal 5,5 roka, na vianoce dostal Voltik 1. Dokaze podla navodu
zapojit vsetkych cca 30 obvodov, u niektorych chape aj funkciu,
niekde sa len tesi ze to funguje. Sam si dokazal povymyslat dalsie
kombinacie. Potom sme nasli v detskej encyklopedii obrazok ako tuha
z ceruzky meni prud v obvode a to si uz dokazal do Voltika dorobit
celkom sam...

Okrem toho mi aj s mladsim synom (4r.) obsadili Lego Mindstorms a robia
si z toho jednoduche modely - veterna elektraren, vrtulnik, a tak.
Programovat sme este neskusali (chcem ho od pocitaca drzat co najdalej),
ale pozapajali si obaja vselico. Lenze u toho Lega to funguje akosi
samo a skoro vzdy, kdezto pri tom Voltikovi uz aj izolacia zhorela, aj iskry
pri skrate sa objavia - co sa tyka pochopenia elektriky tak mu to da viac.

Obaja s nadsenim podavaju suciastky ked robime nejake vianocne blikacie
efekty...
Pajkovanie by som neskusal, predsla len je dost zbrkly a pripadne popaleniny
nestoja za to. Ale zaujmy sa im menia obom dost rychlo, teraz maju
obdobie rytierov a dobyjania hradov a tak Voltik pomaly zapada prachom :)

Richard Balogh