Od jakeho veku se da zacit s elektronikou ?

Dee Jay deejay@email.cz
Neděle Květen 27 22:48:06 CEST 2007

Tedy když je ješte pár hodin ten víkend přispěju i svou troškou do mlýna ;-)
tedy nemám žádné konkrétní zkušenosti s výchovou dětí nicméně kdysi jsem jím
také býval a občas se mi to vrací :-D Co je zajimavé už od dítěte jsem
věděl, že prostě budu dělat s elektřinou - přitom v rodině nebo nablízku
jsem nikoho podobného neměl. Je tedy pravda, že letovat trafopájkou mě
naučil taťka a pak už me nechali plavat samotného (svou cestu pokusů,omylů a
nejen elektrických si jistě prolezl každý zvlášt - ohořelé vlasy a různé
další oběti na oltář vědy :-D ) Moje nutkání disassemblovat věci bylo velké
a protože tech stavebnic v osumdesátých letech u nás na lontě moc k sehnání
nebylo musel jsem vzít zavděk přístroji co se mi podařilo porůznu
vyškemrat - docela bych ted rád měl doma lampovku "Talisman" a další co
padly za oběť. Ze stavebnic jsem se potkal s MezElektronikem,ale to je na
složitejší stavění,super byl Merkur - po sesypání několika stavebnic na
jednu hromadu vznikla změť z níž vyrobíte skoro cokoli a pamatuju si ,že
dokonce otec na něm v práci prezentoval nějaký svůj zlepšovák,protože mu
jinak nikdo nevěřil,že to bude fungovat...   Co bych doporucil a bohužel
doma nemám,je knížka "Papírový elektrikář " stačily
nůžky,papír,alobal,lepidlo pár sponek a připínáčků a vyrobili jste si
vypínač,vodiče,objímku na žárovku atd.... vsechno geniálně jednoduché a
funkční (ten vypínač vlastně byla obdoba vačkového ;-) myslím,že to nejen
pomůže pochopit obvody ale nauci to trpělivosti a pěčlivosti (tedy alespoň
tak jak to u dětí lze) Jak jsem se díval na web stavebnic - tak docela
geniální se mi zdá napíchání součástek na destičky a vytažení vývodů na
kolíčky - když bude potřeba modul dobastlit tak to i pro dítě nebude
problém. Hlavně ať jsou součástky vidět - protože na tohle většinou moc
zakrytovaná stavebnice dojela :-D
Myslím, zkuste dítěti předhodit ledacos a uvidíte co ho zaujme - každý z nás
je individum a najde si ty svoje,hlavně nenechat zakrnět :-)

DJ