OT:Zena za volantem

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Květen 25 12:23:05 CEST 2007

Zdravím,
  když je ten pátek :-)...
  Příhoda z první jízdy mé ženy po dálnici. Obvykle jezdívá po
okreskách tak 40 - 50, nyní se přemohla a měla tam nějakých 90 - 100.
Asi po 15 minutách jízdy se v našem pruhu objevil náklaďák. Jel o něco
pomaleji než my. Vzdálenost se pomalu zkracovala. Nedošlo však
k žádné korekci vektoru rychlosti z naší strany a ten stávající už
začal nebezpečně zapáchat kolizí. Žena měla vytřeštěné oči, zcela
nepřítomný výraz, držela volant a plyn a jela. Nakonec bylo třeba
vypnout zapalování a použít ruční brzdu k odvrácení nejhoršího.
  Podařilo se i nějak domanévrovat do odstavného pruhu a zapnout warning.
  Ukázalo se, že nervový systém ženy byl ve stavu blízkém zavařenému
počítači - nereagovala na nic. Pak se nějak probrala a začala komunikovat,
ale sama povídá "nemůžu sundat ruce z volantu". A fakt nemohla. Měla
v nich křeč takovou, že ani my jsme ji od toho volantu nemohli odtrhnout.
Uvolnila se jí asi až za několik minut a ty ruce ji asi týden pak bolely.
Podobně noha byla jak sádrová, nešla sundat z pedálu plynu. Pak říkala:
Viděla jsem, že je třeba něco udělat, ale nedokázala jsem ani pípnout,
natož čímkoli hnout - ani volantem, ani nohou. Přitom než se objevil
ten náklaďák, tak zatáčky vybírala celkem plynule...
Dnes již jezdí trošku lépe, ale nejezdí moc často, takže jí chybí tréning.
   Zdraví Pavel Troller