OT:Zena za volantem

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Květen 25 11:00:05 CEST 2007

Ja by som to nevidel ako specificky muzko-zensky problem...

Mnozstvo problemov na cestach sposobuje jednoducho nedostatok praxe.

Kurzy na vodicsky preukaz v autoskolach su mimoriadne neadekvatne,
formalne, a nic nenaucia. Ked vidim, ako sa po frekventovanej hlavnej
ulici plizi autoskola styridsiatkou, otvara sa mi nozik vo vrecku...
Pamatam sa ako manzelka ked robila autoskolu vravela, ze instruktor jej
tvrdil, ze rychlejsie ako styridsiatkou adept v autoskole nesmie ist (co
je samozrejme totalny nezmysel). Ako sa preboha ma naucit ten adept
normalne jazdit?

Ja netvrdim ze viem odpovede ako na to - cast ludi co ide do autoskoly
predsa normalne jazdit uz vie, a zasa inym to zase ide akosi lahsie "od
prirody" - proste je potrebny individualny pristup. Jedna vec je ista -
ludom co prave dostanu vodicak by mali v autoskole predovsetkym jasne
povedat, ze to co sa tam naucili, pre zivot ani nahodou NESTACI.

Inak ja som to s manzelkou riesil tak, ze sme zobrali moju staru
skodovku, a isli sme trenovat rozbehy do kopca, klucky nie pomedzi
kuzele ale pomedzi stlpy nadjazdu (mimochodom takto nas ucil aj
instruktor v autoskole kde som jazdil ja a si myslim ze je to tak
spravne), parkovanie vsetkymi moznymi sposobmi; a ked uz mala vodicak,
nutil som ju soferovat najma ju (v autoskole nikomu nepovedia ake je to
soferovat unaveny v hmle ci dazdi alebo v kolone, niekolko hodin).
Myslim ze ta investicia do benzinu, gum, brzdoveho oblozenia, tych par
skrabancov na plechu, a najma ten cas, to vsetko stalo za to.

JW