Poradte jake PC - deska procesor...

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Květen 24 13:23:02 CEST 2007

> A chcete fungl nový komponenty nebo něco staršího?
>
> Athlon 64 3000+ sc.939 se dá sehnat okolo 1000, deska na něj taky asi
> 1000. Případně by nebyl špatnej ani nějakej AthlonXP 3000+, ale jeho
> bazarová cena je vyšší. Ale zase je levnější mainboard se socket A.
>
> P.K.

Zdravím,
  když se rozhodnu já k upgrade počítače, tak už koupím něco, co ještě
tak za rok - dva nebude vyloženě úplná plečka. To tedy znamená, že dnes
kupovat 32bit platformu z bazaru je dle mne už passé.
  V oblasti procesorů oba hlavní výrobci udělali v poslední době velký
pokrok. AMD má nyní řadu EE (Energy Efficient), která snese srovnání
s Intelskými Core2 Duo. Obojí má velmi nízkou spotřebu, oproti starším
typům klidně i o 30%, a přitom jsou výkonově na tom lépe než ty starší.
  Já osobně jsem před třemi týdny postavil tento stroj, se kterým jsem
velmi spokojen:
  - Mobo: Asus P5B-Deluxe
  - CPU: Core2Duo E6600 (2.4 GHz/1066 FSB), přetaktované na 2.6G/1120 FSB,
    snáší to naprosto stabilně i při těch nejtěžších zkouškách (cpuburn
    apod.)
  - 2x 1G DDR2 Kingston 800MHz (párované), díky přetaktování FSB běží na
    880MHz, též naprosto stable (24hodinový memtest86 zcela bez chyb)
  Uvedený motherboard má jedinou nevýhodu a nevyhovuje požadavku původního
dotazu v tom, že nemá LPT port. Asi by šlo řešit pomocí USB adaptéru.
  Na stroji provozuji Linux (ti, co mne znají, vědí, že nic jiného
neznám a neběžím) a funguje vše, musím VELMI POCHVÁLIT Asus, že na
dodaném CD jsou i Linuxové drivery (nepoužil jsem, protože jsem si vše
potřebné - hlavně WiFi - stahnul ze sítě) a dokonce v DSDT tabulce ACPI
BIOSu se testuje OS string na "Linux" a nastavují se pro něj parametry
boardu. Pro někoho to může být nepodstatné, ale pro mne to je docela
důležité.
          S pozdravem Pavel Troller