Poradte jake PC - deska procesor...

Du šan Dolež al duffa@inMail.cz
Čtvrtek Květen 24 12:03:32 CEST 2007

Tak sice je to trochu OT, ale novy pocitac jsem si skladal asi před dvěma tydny, takze mam cerstve zkusenosti. Uplne nejdulezitejsi kriterium u mne byla spotreba (samozrejme při nejakej rozumnem vykonu), protože pocitac u nas bezi skoro cely den a pritom se skoro celou dobu flaka. Vynikajici ohlas byl na novy cipset AM690G od AMD, zejména co se spotreby tyce (resp. pomeru vykon/spotreba), takze jsem vybral desku s nim, bohužel je to celkem novinka, takze je docela maly vyber a navic skoro vsechno je mATX (coz mi ale nevadilo), vybral jsem ASUS M2A-VM HDMI, ma 1x IDE (desku s 2x IDE asi dnes uz nesezenete), paralelni i seriovy port (ty jsou tedy jenom na desce, dozadu si je clovek musi natahnout), 10x USB i FireWire (pozor, dela se jeste verze bez toho HDMI ktera FireWire nema, pritom rozdil ceny minimální). Procesor AMD X2 3600+ EE (poslední verze delana 65nm technologii, je k mani i starsi verze s 90nm a oznaceni ma stejne!!), k tomu 2x 512MB DDR2. Musim rict ze zatím jsem absolutne spokojen, je to celkem tiche (boxovany chladic v pohode), vykon naprosto dostacujici, spotreba pohoda (chce to zapnout Cool'n'Quitet), onboard grafika bohate staci juniorovi i na nejake relativne novejsi hry (a na Vistu staci taky). HDD a vypalovacku jsem sice vzal ze stareho pocitace, ale jinak mne to cele komplet vcetne zdroje a case vyslo skoro presne na 6 tisíc vcetne DPH, coz je myslim za hubicku. Fakt muzu doporucit, myslim ze mame skoro stejne pozadavky. Jinak nedavno vysel na cdr.cz (http://cdr.cz/a/21368) test procesoru a zrovna tenhle muj kousek tam v pomeru vykon/cena vysel uplne super, pro zajimavost kouknete na jeho spotrebu, plne zatizeny 38W, v powersafe ani ne 5W!!!!).

Dusan Dolezal

MiniWeb - hosting zdarma pro kazdeho!
- nova unikatni sluzba v nabidce www.czechia.com.
Ted uz nemusite premyslet kde registrovat domeny CZ, EU, COM
a mnoho dalsich (INFO, DE, US, ES, TW, ...)!