Relé pro zpožděné připojování sítě

Pavel Krafcik hw@pjk.cz
Středa Květen 23 12:30:12 CEST 2007

Dobrý den,

během včerejší bouřek nám v širokém okolí vypadla elektrika a pak se asi
hodinu děly divné věci, které jako laik interpretuji tak, že elektrikáři
testovali, jestli se zkrat "pustil" tím, že zkoušeli pouštět do
jednotlivých fází napětí. UPS a motory se dost divily.

Napadlo mě použít relé se zpožděným sepnutím, jako prodává Moeller pod
označením Z-ZRxx. Používáte je někdo? Mám strach, aby nereagovali na
mikrovýpadky kolem 0.1-0.25sec, které se u nás poměrně často vyskytují.
Nerad bych, aby mi takové pidivýpadky odpojovaly několikrát za den
elektriku.

Pavel Krafčík