Normy

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Květen 22 20:39:21 CEST 2007

To co popisujete vy je vserikajici, ucelem neni inovace, cena a boj s konkurenci,  ale snaha prosadit neco z ceho mi bez prace potecou zlataky. Je to typicka ukazka upadku zapadni civilizace poslednoch 30-40 let.
Pokud by takto postupovali nasi predkove, tak vsichni plati Fordovi ci komu za to ze vymyslel motor na kolech, potomkum Edisona za zarovku, pardon, za banku v ktere se termickym a jinak premenuji elektrony na fotony.
Pravdepodobne by pak treba neexistovala zarivka, kterou by Edisoni nemeli patentovanou a tak by ji koupili a strcili do trezoru, prece si neposkodi business.
Jinal receno snaha a vyvoj  by mela byt moivovana jen a pouze tim udrzet se na spici a byt vzdy o kousek lepsi nez konkurence a ne tim, ze jsem nekdy v minulosti vymyslek 12cm placku a z ni se stal defakto standart.

Jiste mohu vymyslet 13cm placku s holografickym zapisem a 1T  kapacitou, ale pokud se mi nepodari prosadit ttuto do hromadne vyroby tak jsem nahrany, protoze ma cena bude uplne out. Do hromadne vyroby ji neprosadim, potoze by to bylo oproti 12cm neumerne drahe a tak ma Philips vystarano, protoze kupodivu, pokud muj holo disk bude rotovat a mit 12.4cm tak po me Philips bude chtit poplatky i kdyz jedine co z me technologie vymyslel je ten rozmer 12.4cm :-)

>ad 3. licenční poplatky
To je záležitost, která souvisí s patenty. Samozřejmě že snem každého je
prosadit svůj patent do velmi používaného standardu (normy). Prostě někdo (v
tomto případě Philips) investoval do vývoje, něco vymyslel a má příležitost
na tom vydělat. Pokud budou licenční poplatky příliš vysoké, je to přeci
motivující pro další subjekty aby vyvinuli konkurenční technologii. Pokud
budete soukromé subjekty nutit, aby jakákoliv technologie, která se dostane
do standardů, byla poskytnuta zdarma a bez nároku na licenční poplatky, bude
to demotivující pro vývoj otevřených technologií, které jsou publikovány ve
standardech. Místo toho se budou výrobci věnovat práci na uzavřených
proprietárních řešeních.