Normy

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Květen 22 01:23:00 CEST 2007

Robil som pred casom vo firme vyvijajucej telekomunikacnu techniku. Na
tu dobu to bolo dost progresivne. Tato firma si aj kupovala normy ESTI
a ITU. Podla nich sa vyvijalo. No potom prisli integracne testy s
velkymi svetovymi firmami a nase zariadenia nevyhoveli, lebo fungovali
podla noriem. Paradox? Hej... velka svetova firma si totiz povedala:
"my a kupovat normy? my si urobime vlastne". A tak aj bolo. Darmo ze
nase zariadenia isli podla schvalenych noriem, velka firma mala svoje
uzavrete protokoly a hotovo. Ked cast z nich otvorila pre 3rd party,
tak sme mohli ist na nimi pokryty trh. V kontrolovanej miere.

No co tym chcem povedat.. vlastne nic. Su normy a su normy. Ak stat
vyzaduje dodrziavanie niektorych, tak by ich mal zverejnit tak, ako
zakony. Ak ich necha platene, najde sa niekto dost silny na to, aby si
v ramci konkurencneho boja povedal, ze ja na vase platene normy s....m
a urobim si vlastne. Obist "neverejne zakony" dokaze lavou zadnou.

miro

Sucker-punch spam with award-winning protection.
Try the free Yahoo! Mail Beta.
http://advision.webevents.yahoo.com/mailbeta/features_spam.html