prepojenie jednocipu s PC cez USB - uvod do problematiky

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Květen 21 11:11:34 CEST 2007

Problem ani tak nie je v samotnych svaboch - nech uz je to jednoucelovy
prevodnik USB-cosi alebo USB-device prilepeny ku vseobecnemu jednocipu -
ako prave na strane PC.

USB je vymyslene hrozne zlozito a este zlozitejsie je jeho implementacia
v PC, a samozrejme skutocna realizacia je este horsia vzhladom na
neprehladne mnozstvo kombinacii (ci skor variacii, aby boli aj zarputili
matematicki statistici pokojni :-) ) USB hostov, ich ovladacov, a verzii
win ci ineho OS; to vsetko so svojimi chybami, reviziami atd.

Najschodnejsia cesta je vtedy, ak existuje tzv. USB CLASS pre zamyslanu
aplikaciu; vtedy obvykle existuje univerzalny (a "firemne odskusany")
ovladac v OS. Bohuzial, neexistuje jednoducho a dobre pouzitelny CLASS
vhodny pre bastlicov, t.j. virtualny COM (seriaku so vsetkym co je okolo
sa totiz M$ rozhodol raz a navzdy skoncovat uz pred asi 10 rokmi a robia
vsetko preto aby to tak bolo). Je sice nejaky COMM CLASS, ale to je skor
nieco ako modem, a nie je to presne ono.

No a tu nastupuju na scenu FTDI, ktori zobrali na seba vyvoj toho
driveru pre virtualny COM so vsetkymi nasledkami; a to IIRC aj pre Linux
a MACOSX. Su sice aj ine firmy co robia dedicated USB/COM (Prolific -
lacni dalekovychodniari, ale s tymi ich vyrobkami su dost
problemy;Silabs - o tom viem ***), ale FTDI je v nasich koncinach
najrozsirenejsie a najznamejsie, a dokonca je s tymi Skotmi kupodivu aj
celkom dobra rec.

wek