Vypátrání mobilu

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Neděle Květen 20 15:41:18 CEST 2007

Je tu jeste jedna moznost si opravdu vystacit sam.Sice je to nelegální
postup, ne vzdy funkcni, ale chtel tu nekdo "návod"... :-)
 Je to ovsem narocne na cas , podminka je, ze na mobil se musi dat dovolat.
Pak  musite mit pripravene urcite technicke vybaveni. A to rusicku GSM
signálu. V podstate je to rozmitany generator  v pasmu  vysilani
BTSek... cca 935-960MHz ( případně i  DCS )
Je treba, aby mel regulovatelny vykon, idealni prenosna stanice s 0,01 -
10W...
Postup je takovy, ze pokud alespon  znam trasu, kde jsem mobil ztratil,
budu obchazet postupne tuto trasu a v momente , kdy se na mobil uz
nedovolam je v dosahu  rusicky i hledany mobil.
Ten se da pak lokalne dohledat zmensenim vykonu rusicky, pripadne
mericem sily pole  ( spektrak naladeny na "uplink" mobilu)  - zmena se
objevi nasledne po zavolani na mobil, kdy tento jeste chvili  vysila
maximalnim vykonem )
V bezprostredni blizkosti by se mel mobil nalezt dle zvoneni :-)
Je to sice zdlouhave, ve meste mozna nekdy nepouzitelne, navic je k tomu
treba dalsiho cloveka , ktery na povel na hledany mobil vola ( z pevne,
mobila daleko od rusicky) - tento clovek musi byt ve spojeni s hledacem
treba radiostanici, pte hledacuv mobil jaksi nefunguje....
Sam hledac by mel mit jeden referencni ( pokud mozno stejny jako
ztraceny) u sebe, aby videl ucinky zarusene oblasti. Vse lze kombinovat
se smerovou antenou atd....

Ja jsem takto dohledal mobil, ktery ukradli  synovi meho kamarada na
zajmovem krouzku. Ten spoluzak byl jeste tak drzy, ze si s otcem
okradeneho "dopisoval" SMSkami a vymyslel podminky predani. U telefonu
jen vypnul zvoneni. Jak jsem se pozdeji dozvedel mobil vypinat nechtel,
pry az  provola kredit - co kdyby karta byla pod pinem ....
Protoze na krouzek chodilo 7 kluku, nebylo problem vecer objet vsechny
jejich bydliste s rusickou . Za asistence rodiců zlodejicka jsme mobil v
byte nasli pomoci obycejneho radia.. brum brum....
:-)  Tenkrat neslo o to najit ten mobil za par korun s jeste mensim
kreditem, ale o to zjistit tu malo sv***, ktera jeste drze psala z
ukradeneho mobila SMS-ky.... :-)

Kdyz priblizne vite, kde mobil je, neni to problem. Problem je, pokud je
"nekde treba ve meste". Pak uz jen pouziti brutalniho vykonu, jezdit  a
postupne  nalezt oblast kde zmensovanim vykonu vymezovat presneji polohu
mobilu. Ale neni to koser vuci ostatnim !!!!!!

Vlastni zarizeni ma oscilator z nejakeho bezsnuraku CT1  rozmitany pilou
( 10kHz min nefunguje!!!) , budi to  hybrid z MT Dancala PFO145  a ten
pak konec z BTS- ky s tranzistorem.  ( z burzy z Holic)  Dava to asi
10W, regulace vykonu je na tom hybridu....PA z BTSky  ma i cirkulator,
coz je super pri mobilnim pouziti.
Napajeni 2x12V/6,5Ah odber asi  2,5A. Neco podobneho jen  s budicem
100mW a hybridem MHW1815   mam i pro DCS ...( funguje i na DECT :-)

Vse samozrejme zkonstruovano pro studijni ucely......nikdy nepouzito,
pribeh je zcela smysleny! :-)