STOP Re: Nahrada potenciometru nekolika prepinaci

Bitovod hw@prelude.cz
Neděle Květen 20 02:51:15 CEST 2007

Boze ja jsem pako... Reseni je opravdu velice proste, ja se zamotaval do
paralelnich odporovych kombinaci a pritom staci ctyri odpory, kazdy
premosteny jednim spinacem, to cele seriove. No nic, cas od casu ze sebe
clovek toho debila udelat musi :)

Pavel

----- Original Message -----
From: "Bitovod" <hw@prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, May 20, 2007 2:27 AM
Subject: Nahrada potenciometru nekolika prepinaci

Zdravim hw-news,

mam dalsi z rady DDD (drobnych debilnich dotazu) - mam ctyri prepinace
(dejme tomu v pripade potreby i dvojite) a pomoci nich potrebuji nahradit
jeden potenciometr tak, aby se podle stavu prepinacu se vysledny odpor,
resp. pomer odporu potenciometru, menil v kodu BCD. Nevim jestli to popisuju
jasne - prepnu-li prvni (0001), dostanu potenciometr nastaveny na 1/15,
prepnu-li druhy (0010), dostanu pomer 2/14 atd. az do stavu 1111, kdy bude
pomer 16/0. Pomery nemusi byt dodrzeny nikterak presne, jde o to, aby
vystupem bylo 16 ruznych pomeru odporu, pokud mozno rovnomerne rozlozenych.

Cele by to melo byt jen a pouze pasivni a odporove, takze MCU s nejakou
bizuterii nejak nepripada v uvahu. Do odporovzch siti se tu uy nejak zacinam
zamotavat a mam dojem, ze reseni musi byt nejake naprosto trivialni - akorat
ze je nekde jinde a ne na mem stole :)

Mate nekdo nejaky jednoduche reseni?

Diky.

Pavel Kutina