Pamet s pixely -> PAL

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Květen 19 19:37:32 CEST 2007

Pavel Prochazka.zde.cz napsal(a):

>Zdravim,
>ja bych spise sel do kompisite vystupu, na to jsem vydel primitivni
>svab, kde zapojim na vstup RGB a na vytupu me vyleze S-VHS a Composite.
>Co se tyce toho obrazce, tak to zvlada uz i PIC a patricnym sw.

Malinko pocitejte - pozadovane rozliseni nezvlada ani nahodou, dokonce
nestihne ani instrukci na pixel !

>Staci
>zvolit jen nejaky jedoncip, ktery doboluje primo pripojit externi pamet
>a je to. Potom jen dobastlit program a vyresit nejakym zpusobem plneni
>te pameti, treba pres USB rozhrani. Vse obvodove velice jednoduche ale
>po strance SW pomerne slozite....

Ta volba bude pro zobrazeni jednoho pixelu za zhruba 70ns dost drsnarna,
alespon mezi tak beznymi MCU, jako jste napriklad Vami uvedeny PIC. No a
jeste s praci s externi pameti, to je prece casove mnohem horsi. Mate
nejaky konkretni tip ?

>A nebo pouzit nejake hradlove pole kde bude nacitat tu pamet a rovlou ji
>posilat na vystup, rovnez bude mozno implementovat nejake USB ale asi
>bude potreba pripojit externi DA prevodniky. Tak vych to resil rovnou
>jako composite vystup. Zde bude akorat problem vse pekne
>sesinchronizovat v hradlovem poli....

To je mnohem lepsi. A kdyz ta pamet nebude jen jedna a nebo staci nizsi
barevne rozliseni, nemusi byt jen pro zobrazeni statickeho obrazu ani az
tak rychla - jedno nacteni nekolika pixelu (treba 16b) a postupne
vysouvani po x-bitech (prikladem 4b), podle barevne hloubky.

Jen pro ilustraci, udane rozliseni (jde predevsim o 720 bodu na radek) nema:
http://www.siliconbrain.biz/tvd/tvdisplay.htm
a uz tak to bezi na 48MHz a pouziva rychlou SRAM (konkretne tam sazim
12ns, protoze je mam). Ovsem je fakt, ze tohle uz je cela videokarta,
takze ne jen zobrazovani statickeho obrazu, ale i zapisy do pameti,
ktera se zobrazuje.

Treba ten link nekoho inspiruje.

Jiri Bezstarosti