Trafo a tepelna poistka

Petr Stehlik spetrs@gmail.com
Sobota Květen 19 09:09:56 CEST 2007

Trafo má velký prou při zapnutí. Připojte trafo a pokuste se jej
opakovaně rychle po sobě zapnout jističem. Pokud se to podaří
potřebujete obvod který trafo zapne k síti a omezí tuto proudovou špičku.
Petr
----- Original Message -----
From: "Kalin.Oleg" <Kalin.Oleg@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, May 19, 2007 7:40 AM
Subject: Trafo a tepelna poistka

Zdravím,

prepáčte mi prosím túto banálnu otázku.
Mám tu trafo, ktoré po ppripojení na sieť vyhadzuje istič. Po vyhodení
ističa som samozrejme zmeral odpor vinutia (predtým nebol dôvod - trafo je
nové). Primár má 0,6Ohm. Trafo je opatrené tepelnou poistkou 125 st. C. Môj
problém je v tom, že doteraz som nezapájal žiadne trafo s tepelnou poistkou
(pri skúške som ju úplne vynechal a pripojil primár priamo na sieť. Odpor
poistky je 0,2 Ohm (to mi príde aj logické). Medzi vodičmi poistky a vinutím
primáru som nenašiel ohmmetrom žiadne spojenie. Zapája sa poistka podobne
ako klasická poistka do série pred primár? Upozorňujem, že trafo je úplne
nové, vyrobené v Tronicu a mám dve rovnaké. odpor primárnych vinutí je
zhodný na oboch. Mám pocit, že chyba je u mňa, nie u výrobcu.
ďakujem vopred

Oleg Kalin