Leptanie FeCl3 vs. HCl+H2O2 (Was:co se deje s chloridem)

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Květen 16 23:58:58 CEST 2007

Ked sa preberaju rozne kyseliny, este by som sa pritomych chemikov
opytal na vitriol. Byvaly spoluziak mi kedysi vravel, ze ako chalan
skusal leptat v H2SO4. Robil to na dvore. Ze po vhodeni plosaku do
kyseliny sirovej zasycalo, novodurovu misku pokrutilo a nasledne
prepalilo od tepla. Vypary (oblak dymu) zasiahol krik ribezli, ktoremu
do 2 dni oschli a opadli listy. Tekuta kyselina sa dierou v miske
dostala do zeminy a ze 2 roky tam potom nic nerastlo. Pisem, ako som
pocul. Je realna tak prudka reakcia medi s H2SO4? Ak ano, slo by pri
rozumnej koncentracii leptat aj takto :-))

miro

http://search.yahoo.com/search?fr=oni_on_mail&p=summer+activities+for+kids&cs=bz