Leptanie FeCl3 vs. HCl+H2O2 (Was:co se deje s chloridem)

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Květen 16 14:03:20 CEST 2007

A tak to moj prvy pokus s kyselinou a peroxidom dopadol tiez zaujimavo.
Mal som mozno 10-12r a siel som skusit prve leptanie. Pocul som, ze to
vraj smrdi, tak som siel do pivnice (v 8-poschodovej bytovke). Neviem,
aka koncentrovana kyselina to bola, samozrejme som neriedil vodou;
peroxid som zohnal len v tabletkach. Detaily rej reakcie si velmi
nepamatam, len viem, ze med odleptalo aj s kresbou a este vecer sa ma
sused na 6. poschodi pytal, ci neviem preco nam dezinfikovali
bytovku...

Tak potom som presiel na chlorid, zotrval som pri nom dlho, no potom ma
prestalo bavit miesajuc cakat vyse hodiny na vyleptanie (zostarnuty
chlorid, nenahrieval som). Co-to som si nastudoval o vhodnych
koncentraciach HCl a H2O2 a presvedcila ma aj cena + dostupnost opat
vyskusat tento sposob. Odvtedy na nom vidim len vyhody :-)

miro

--- Saša Svobodová <sasa.svobodova@centrum.cz> wrote:

> Hezký den,
>
>     dneska leptám v chloridu, èasu je dost a nesmrdí to tolik. Je to
> vìc
> názoru. No ale pokusy jsem dìlala to zase ano. To jsem je¹tì plo¹áèky
>
> malovala acetonovou barvou a hezky ¹iroké. Tak¾e nic nehrozilo.
> Dostala
> jsem radu ¾e se dá leptat v kyselinì a peroxidu. Nu co¾, koupila jsem
>
> kyselinu a peroxid. Kyselina nìco kolem 90% (tu¹ím, je to u¾ moc a
> moc
> dávno, je¹tì na støední ¹kole) a peroxid 30%. Míchání 1:1 bez vody
> [...]

It's here! Your new message!
Get new email alerts with the free Yahoo! Toolbar.
http://tools.search.yahoo.com/toolbar/features/mail/