Leptanie FeCl3 vs. HCl+H2O2 (Was:co se deje s chloridem)

gatilo gatilo@centrum.cz
Středa Květen 16 12:58:14 CEST 2007

 16.5.2007, 12:45:58

Spotreba HCl i H2O2 pri leptani je (+-autobus) stejna, tomu by mel
odpovidat i misici pomer.
Ja pouzivam 1 : 1 : 3-10; HCl H2O2 H2O, kyselina i peroxid v
drogisticke koncentraci cca 30%. Doba leptani dle koncentrave a
teploty je mekolik minut az desitek minut.
PCB davam na dno misky, medi nahoru,(je videt jak leptani probiha)
pokud pouziju nizkou koncentraci a misku zakriju, treba jenom papirem,
muzu leptani provadet i na stole aniz bych byl obtezovan vypary.
Peroxid se pri nizsich koncentracich pomerne rychle rozklada, proto
pokud clovek neni "rychlospotrebitel" , je dobre uchovavat jej v
neredene podobe v lednici.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz