Leptanie FeCl3 vs. HCl+H2O2 (Was:co se deje s chloridem)

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Květen 16 12:32:59 CEST 2007

ja jsem uz dosahnul takove dokonalosti s HCL, ze leptam doma v uzavrene
koupelne (panelakove jadro) a nikdo si v byte niceho ani nevsimne

kyselinu naredim na 1:1 s vodou (mam ji uz rovnou pripravenou ve
flaskach) - naleju ji na plosnak tak aby byl zakryty
pak vezmu 40% peroxid a vedle mimo plosnak kapnu a promicham - jakmile
vidim ze to lepta necham to byt a cekam az to prestane leptat - nesmite
tam toho nalejt tolik aby se delaly bublinky a hralo se to - pri teto
koncentraci to negeneruje temer zadnej smrad

pri leptani muze dojit na dve veci - zustane roztok ciry (krasna
tyrkysova barva) ale leptani se zpomali - pak jen dolijte peroxid

nebo se leptani take zpomali, ale roztok silen ztmavne - tmave zelena
brecka - to signalizuje vycerpanost kyseliny - doliju kyselinu a
zkontroluju zda se obnovilo leptani

koncentraci peroxidu se da nastavit rychlost klidne stejna jako u chloridu

Radek Vicek