DVB-T prijimac (otazky zaciatocnika) :-)

Martin Záruba swz@volny.cz
Úterý Květen 15 08:28:15 CEST 2007

Pokud jde o kvalitu tuneru nebude asi prilis velky rozdil mezi settopboxem a
internim tunerem. Horsi je obvykle karta do PC, protoze je tam vetsi ruseni
blizko vstupu a jeste horsi jsou ruzne adaptery do USB, ktere jsou
miniaturni a jejich vstupni obvody podle toho vypadaji (radioamaterovi to
jiste nemusim dal rozvadet).
Na vystupu settopboxu je VIDEO nebo lepe S-VIDEO signal a AUDIO-L, AUDIO-R.
U tech lepsich je i datovy proud na USB. Pokud tedy chcete nahravat
vysilani, je toto jednoznacne nejvhodnejsi varianta, protoze ma slusne
vstupni obvody a na disk zapisete video ve formatu mpeg2 a audio ve formatu
mp2 bez jakekoli konverze do analogu.
Jen pro sledovani je nejpohodlnejsi televize s DVB-T tunerem. Zachazite s ni
stejne jako s analogovou, pokud mate settopbox, musite mit dva ovladace.
Jednim zapnete TV a vse pak ovladate na tom od STB.
Ceny asi pujdou dolu, ale asi ne az tak rychle, protoze najednou budou
analogove TV temer neprodejne a o digitalni vzroste zajem, tak proc
zlevnovat.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 15, 2007 8:08 AM
Subject: RE: DVB-T prijimac (otazky zaciatocnika) :-)

To dává smysl. Ale jak te to s kvalitou obrazu s externím settopboxem v
porovnáním s interním tunerem ? Signál z settobboxu je veden do VF vstupu
televizoru nebo už jako obrazový signál ?
U nás zatím DVB není ale taky nás to čeká. Zatím jsem předpokládal koupi
televizoru s DVB tunerem. Teď jste mě ale zvilal. A navíc televizory s
tunerem zatím v nějaké rozumné cenové relaci nejsou. Předpokládal jsem, že
po zahájení vysílání půjdou ceny rychle dolů.

Martin.