DVB-T prijimac (otazky zaciatocnika) :-)

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Pondělí Květen 14 22:00:19 CEST 2007

 > - téměř jakákoliv venkovní anténa je mnohem lepší než kdejaká
> pokojová nedejbože ještě se zesilovačem (uvnitř místnosti je
> mnohem více odrazů a rušení a vestavěný zesilovač je ještě
> zdůrazní, signál je potom nestabilní, má kolísavou úroveň a v
> obraze je vidět kdejaké rušení).

V obraze nic videt neni, obraz budto je nebo neni. Prave kvuli odrazum je
DVB-T system zalozen tak, jak je zalozen a jakekoliv odrazy do doby trvani
guard periody jsou neskodne. Napriklad ve skole, kdyz mericem DVB nachytame
signal 25. kanalu, je tam mimo Zizkova videt jeste pomerne velky peak ve
vzdalenosti 16,3km.

Kdyz polozite na mapu kruznici o polomeru 16,3km, hadejte co presne na ni
najdete? Cukrak :-) A pritom je obraz jak vino a chybovost zcela nulova.
Pokud chcete studentum predvest nejake chybne framy, je nutne na chvili
vytahnout antenu a pockat, az naskacou. Jinak jsem to mel pustene v rezimu
detekce chybnych framu cca pul hodiny a nechytil jsem ani jeden.

Prave proto zrovna na DVB-T zacina "narodni obrozeni" silenych pokojovych
anten. Proste to na ne funguje, ackoliv analog by se ve stejnem miste nedal
na pokojovku vubec koukat.

Jakub Serych