elektro ventil

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Neděle Květen 13 14:28:16 CEST 2007

Taky chci něco podobného řešit - i když s nízkým tlakem. Když se pustí teplá
voda, aby se co nejrychleji otevřel ventil, který z akumulační nádrže pustí
vodu do výměníku. V klidovém stavu tam poteče něco málo, aby se výměník
udržoval ohřátý. Koukal jsem na ventily s vratnou pružinou
http://www.regulus.cz/cz/x_ventily_SF2.asp?ID=140 ale jestli jsem to dobře
pochopil, motorek dojede na konec, tam se bez vypínání opře o zarážku a při
vypnutí ho pružina vrátí zpátky. No moc se mi to nelíbí, ale je to za
rozumnou cenu. Pak tam mají s pohonem tam-zpátky
http://www.regulus.cz/cz/x_ventily_VMR2.asp?ID=140
je sice o něco dražší, ale rychlejší. Jinak v Bašce jsem koupil asi za 370
peněz motorek SMR300 na 24V s převodovkou a taky uvažuju že ho nějak spojím
s obyč. ventilem. Trubky budu mít plastové, takže nějaký plastový uzavírací
ventil. Jen nevím, jestli tyhle ventily mají nějakou životnost když se s tím
bude každou chvíli hýbat. Obrázky jsou tady
http://www.vaelektronik.cz/motorek.rar Má to cca 1 otáčku za 6 vteřin a co
jsem počítal z katalogového kroutícího momentu SMR300, těch 5 Nm by to mít
mělo.

Anděl

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Kotlaba" <kotlaba.hw@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, May 13, 2007 11:12 AM
Subject: Re:elektro ventil

Domnivam se ze v servomotorku je - tedy jestli jsem se dival
na to spravne schema - elektromotor jednofazovy s kotvou nakratko
nebo mozna synchronni se dvema stejnymi vinutimi a motorovym
kondenzatorem. Napajeci napeti se pripoji strednim vodicem
na jeden vyvod, druhy vodic se prripojujr na jeden ze zbylych vyvodu,
podle toho se urcouje smer otaceni. Vinuti co je pripojeno na vyvod
co neni zrovna pripojeny na napajeni funguje pres ten kondenzator
jako pomocna faze.
Takove zapojeni je treba tady
http://www.atas.cz/files/FCJ4C_FCT4C.PDF