Spinaci prvky

Martin Záruba swz@volny.cz
Sobota Květen 12 14:46:38 CEST 2007

Optotriak je perfektni, nekdy se hodi i optotriak se spinanim v nule, pouze
pro vetsi proudy je nekdy lepsi rele, ma vetsinou mensi ubytek na kontaktech
a tedy mensi ztratu.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Marek Peca" <marek@tynska.cuni.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, May 12, 2007 2:24 PM
Subject: Re: Spinaci prvky

> Mam dotaz, potreboval bych vedet jake dalsi dostupne prvky se daji
> pouzit pro spinani 230VAC spotrebicu krome rele a optotriaku.

Ve starsich zapojenich, galvanicky neoddelenych, jsem vidal z
nejakeho duvodu casto tyristor + Graetz.

Jinak myslim, ze optotriak ci optotriak + triak je dnes pro spoustu
ucelu vynikajici volba, je to levne a jednoduse se to pouziva. Delal
jsem si takhle galvanicky oddelenou nahradu termostatu do lednicky s
termistorem a operacnim zesilovacem, bylo to snadne a clovek se
nemusi bat, kdyz do dratu nebo potenciometru v lednicce natece voda.

MP