Spinaci prvky

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Sobota Květen 12 14:24:34 CEST 2007

> Mam dotaz, potreboval bych vedet jake dalsi dostupne prvky se daji
> pouzit pro spinani 230VAC spotrebicu krome rele a optotriaku.

Ve starsich zapojenich, galvanicky neoddelenych, jsem vidal z
nejakeho duvodu casto tyristor + Graetz.

Jinak myslim, ze optotriak ci optotriak + triak je dnes pro spoustu
ucelu vynikajici volba, je to levne a jednoduse se to pouziva. Delal
jsem si takhle galvanicky oddelenou nahradu termostatu do lednicky s
termistorem a operacnim zesilovacem, bylo to snadne a clovek se
nemusi bat, kdyz do dratu nebo potenciometru v lednicce natece voda.

MP