Dekodovaci program DCF pre x51

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Květen 11 11:50:44 CEST 2007

Ten moj algoritmus v '51 pracuje nasledovne:

- mam 800Hz vzorkovanie (proste tak, moze byt ine)

Zaciatok:
- porovnava sa predchadzajuca vzorka s aktualnou, ak je spravna
spustacia hrana, poklada sa za zaciatok sekundy

- v kazdej sekunde sa vzorkuje prvych 300ms, s tym ze kazdy 100ms
segment ma vlastne pocitadlo, ktore sa inkrementuje ak je signal v H

- vyhodnotenie: ak je v segmente <20, je chapany ako L, ak >60 (max je
80) je chapany ako H. ak nieco medzi, je to chyba -> skok na zaciatok

- dalsie vyhodnotenie:
  ak je 1., 2., 3. segment L -> vynechana sekunda v DCF - minutove
synchro
  else ak je 1. segment L alebo 3. segment H-> chyba
  else ak je 1. segment H a 2. L -> logicka nula v signali DCF
  else ak je 1. a 2. segment H -> logicka jenda v signali DCF

- po minutovom synchre sa vyhodnocuje prijaty minutovy kod, vyhodnoti
sa na nezmyselne udaje.

- ak je OK -> synchronizujem hlavny cas.

To je len v skratke :-)

miro

http://www.elektor.de/Default.aspx?tabid=28&year=2007&month=2&art=5550989

http://www.elektor-electronics.co.uk/Default.aspx?tabid=27&art=53269&PN=On