Ceny osciloskopu v USA a Evrope

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Květen 9 21:40:25 CEST 2007

no plasit som nechcel, to bolo viacmenej len suche konstatovanie faktu ;-)
Za posledne roky som pracovne nakupil znacne mnozstvo materialu a
pristrojov a vo vseobecnosti mozem povedat ze vsetko co sa kupuje cez
europskeho distributora z USA je zhruba o 50% drahsie. Dopravu vacsinou
platime extra a nase laboratorium neplati ziadne dane ani clo takze
vidim cistu cenu tovaru. U malych poloziek ma to nejak neuputalo, ale
zistil som ze to presne plati aj u velkych poloziek.
Firmy odmietaju predavat priamo a vzdy tlacia na to aby sa islo cez
distributora v danej krajine (u nas CH). Tento na prijduvsej krabici len
prelepi nalepku s adresou a prave zarobil 50%.
Ked mi chceli predat pulzny generator ktory ma vyrobca na strankach za
$5000 za 6500 eur tak som mal chut kricat.
Pokial ma na to niekto seriozne ekonomicke vysvetlenie sem s nim. Totiz
moje (zrejme naivne) chapanie problemu je ze ked neplatime dane ani clo
a doprava sa plati zvlast tych 50% je cisty zisk obchodnika.
b.