Kolejový obvod (bylo Re: Nehoda na trati...)

Úterý Květen 8 20:47:16 CEST 2007

Hezký večír,

    návěstidla a trolejové vedení nemají nic společného, jen to že se
nacházejí podél či nad kolejí. Ztráta trolejového napětí NENÍ příkaz pro
strojvedoucího k zastavení. Je to běžná provozní situace, protože
měnírna občas prostě vypadne. No ale za chvilku se zase sama zapne
(udělá to sama 3x a teprve potom se to řekne lidem). Takže pokud spadne
napětí v trolejích, jede vlak dále. Pokud to jde tak až do další
stanice. Pokud to nejde, tak co nejdál to jde. Jistě , pokud je tam
oddílové návěstidlo zakazující jízdu, zastavuje se u něj. Ale jak jsem
již říkala, není důvod aby vlak zastavil pokud vypadne napětí.

    Pokud je trať kódovaná, tak se přenáší informace o návěstním znaku
na lokomotivu. To funguje na hlavních tratích, na těch vedlejších
nikoli. Ono je to dost drahé na provoz. Takže pak strojvedoucí pořád
mačká tlačítko bdělosti (pokud funguje přenos a přenáší se zelená či
žlutá tak ho mačkat nemusí, naopak pokud ho stiskne, tak zařve houkačka
uvnitř stanoviště).

    Už jsem to psala, ale napíšu to pro jistotu znovu. Návěstidla tu
nejsou na řešení těchto problémů, pokud se musí vlak zastavit hned, a ne
až u dalšího návěstidla, jsou na to postupy a prostředky. Hlavní
prostředek je radiostanice či TRS. Dále ruční návěsti, ale hlavní je to
rádio. Tím se řeší nouzové situace.

					Saša K. Svobodová

          web: http://www.sasa.monty.cz

          ICQ:  260 344 186