Re: Kolejový obvod (bylo Re: Nehoda na trati...)

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Úterý Květen 8 20:14:30 CEST 2007


Ja síce nemám príliš vedomosti o železnici, no tiež si to tak predstavujem.
Ako asi nahusto bývajú vedľa kolají tie signálne svetlá ? (tak +/- autobus).
Ak by boli bez zbytočného otálania ich príslušne prepli, asi by sa nič
nemohlo stať. Predsa Zlínsko nie je na Sibíri, aby z jednej dediny do druhej
boli stovky kilometrov.


                                           Milan  Mlynarčík



----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <sasa.svobodova@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 08, 2007 7:52 PM
Subject: Re: Kolejový obvod (bylo Re: Nehoda na trati...)


Hezký večer,

    jistě žádný strojvedoucí si nedovolí projet návěstidlo zakazující
jízdu. Když svítí červená, znamená to prostě stůj. Všechna návěstidla
mají absolutní platnost, prostě pokud zakazují jízdu tak ji zakazují a
nesmí se kolem nich jet. Výjimkou jsou návěstidla automatického bloku,
která absolutní platnost nemají, ale i tak se jízda kolem červené na
tomto návěstidle řídí předpisy a nikdo si nedovolí je porušovat. Protože
jinak má 100% vinu na nehodě a to si nikdo neriskne. Pokud je zdráv na
duchu.

    Takže pokud lokomotiva dojela až k místu srážky, tak ji nikdo a nic
nedalo povel k tomu aby zastavila. To samé strojvedoucímu. Na dráze se
jezdí podle předpisů a ne jako na silnici. Jinak strojvedoucí musel být
v pořádku, protože jinak by lokomotiva sama zastavila. Hlídá si svého
strojvedoucího. Takže to opravdu vypadá tak, že nikdo neřekl ono
kouzelné důležité "Volám vlak LVxxxx příjem! " případně nepoužil TRSku,
kterou lokomotivy řady 163 mají všechny.






Další informace o konferenci Hw-list