Re: Kolejový obvod (bylo Re: Nehoda na trati...)

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Úterý Květen 8 17:53:26 CEST 2007


No kdyby se nahodou stalo a vlak na tu svorku najel, mohl by vykolejit. 
Stejne se sice predpoklada ze o kus dal na tech kolejich neco je, ale 
dovedete si predstavit schvalovaci proces takove svorky? Takhle je to mnohem 
jednodussi. Hasici zavolaji a nekdo z drahy je ujisti ze tam nic nepojede 
:-) Nakonec ted to pry zastavili a vypnuli trolej a vlak tam (pry - podle 
televize) najel jen proto ze byla vypnuta trolej a jemu to tolik nebrzdilo. 
To uz je jak z americkeho filmu.
A vubec - proc vlak nebrzdi kdyz se vypne trolej?
1. ma mit dostatek vzduchu v nadrzi takze za tu chvilku by mu to nemelo 
utect, takze pri zabrzdeni kdyz to vypusti, by tam mel byt rozdil tlaku jaky 
ma byt
2. kompresor snad muze jet i z baterek - nebo snad ne? Jak je to kdyz masina 
zveda sberac? To prece taky dela vzduchem. Nebo to neni ten samy kompresor 
jako pro brzdy? Treba si zase na draze uvedomi ze o ty baterky by se fakt 
meli starat ...

Jo a vite proc na draze nemohou pouzivat olovene baterky a pouzivaji 
alkaliku? Pokusy se delaly a problem je kdyz v zime odstavi vozy a nechaji 
je svitit. Olovena baterka po vybiti sulfatuje a v mrazu i zamrzne, alkalice 
to nevadi. Asi jsou ty vybite baterky prilis casty jev.
Andel

----- Original Message ----- 
From: "gatilo" <gatilo@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 08, 2007 3:01 PM
Subject: Re: Kolejový obvod (bylo Re: Nehoda na trati...)


8.5.2007, 14:57:24
dobry den

no videl bych 3 duvody
- tech zasahu na kolejich asi neni tak mnoho, i kdyz se hodne
  medializuji
- tahle automatika mozna neni na vsech tratich
- vlak ktery uz je v prislusnem useku to stejne nezastavi

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz

--
CNCnet.info napsal:

> No a proc tedy ti hasici jak pise p.Kotlaba opravdu nevozi nejake
> masivni svorky s kabelem a pri zasahu to automaticky necvaknou na
> koleje. Rozhodne by meli aspon jistotu, ze tam budou mit cisto.

> Radek Vicek
> ======================================================================
> http://www.cncnet.info - problematika CNC a automatizace
> http://www.jakjevenku.info - webová meteostanice



> Saša Svobodová napsal(a):
>> Hezký den,
>>
>>     ale ono to tak opravdu je. Pro střídavý zabezpečovací proud jsou
>> kolejnice od sebe odizolované. Pro stejnosměrný či střídavý trakční
>> proud jsou spojené a vedou společně proud zpět do měníren. Zabezpečovací
>> proud má buď 50, 75 nebo 275Hz podle toho jestli je to na trati, nebo ve
>> stanici a také podle toho, jestli je trakce střídavá nebo stejnosměrná
>> (případně nezávislá).
>>
>>     Funguje to takhle:
>>
>>     Na jedné straně úseku je napájecí transformátor a další části
>> výstroje (regulace, jištění ...) z tohoto trafa vede kabel ke kolejím a
>> těsně u nich je tzv. stykové trafo, které zajišťuje právě to oddělení
>> kolejnic od sebe ale zároveň jejich propojení. Také odděluje jednotlivé
>> úseky od sebe. Ze stykového trafa jde proud každou kolejnicí samostatně
>> a ne druhé straně úseku je to stejné trafo. Z něj vede kabel do
>> zařízení, kde je další trafo a indukční relé. Pokud je všechno v pořádku
>> a je volný úsek, tak je relé přitažené a zařízení ví, že je úsek volný.
>> Pokud se cokoli stane (přerušení kolejnic, přerušení kabelů, výpadek
>> napětí, změna fáze proudu, obsazení úseku vlakem, přetržené propojky
>> ...) tak relé odpadává a celý úsek se tváří jako obsazený.
>>
>>     Čili pokud někdo ty kolejnice zkratuje, tak opravdu obsadí úsek a
>> například spustí závody nebo "schodí" návěstidlo. Nedoporučuji zkoušet,
>> může to být hodně drahá sranda pokud na to přijdou kdo to byl. To
>> propojení ale musí být docela dobré, protože ještě při vodivosti 1S/km
>> to nebude reagovat :-) (tedy nemělo by)
>>
>> Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje
>>
>>
>>                                       Saša K. Svobodová
>>
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list