Tajemno -- chovani stejnosmerneho (kartacoveho) motorku(zavislostproud->rychlost)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Květen 8 12:38:24 CEST 2007

> Moment, to je uplne jina uloha.
> V tom pripade Vas ceka mereni momentu setrvacnosti a dalsi
> veci (transformace momentu zateze, ....), ale nesouvisi to
> s merenim ztrat !
> Respektive byste mel merit ztraty i zateze :)).

To je v poradku, tohle mam namodelovano docela verne.

> Pri mereni ?

Nene, v provozu pri regulaci. Jde o robota Spejbla a tam jsou
skutecne obrovske zatezove momenty, napetove buzeny motor (PWM) se
nestydi vzit si treba 3-5A.

> Ja to pochopil tak, ze chcete znat velikost ztrat, tj. proud
> naprazdno, dobre je si zmerit i proud nakratko, pak budete znat
> vnitrni odpor (ve Vasem pripade to znamena mit regulovatelnou
> zatez od 0 otacek po cca 1 rad/ sec). Ono totiz se u
> komutatoroveho motoru meni vnitrni odpor prave s rychlosti
> otaceni v oblasti okolo 0 otacek.
>
> Myslim, ze celkove vhodnejsi by byl graf zavislosti
> proudu na otackach, reverzni funkci si jiz z toho
> dokazete odvodit.

No to je prece jedno, jestli nakreslim graf takhle, nebo prohodim
osy. O ztraty mi neslo, merenim jsem chtel zidentifikovat nelinearitu
(puvodne jsem mel podezreni na treni), coz se i stalo. Ovsem byla na
necekanem miste :).

MP