Atmel ISP89

gatilo gatilo@centrum.cz
Úterý Květen 8 00:15:27 CEST 2007

 7.5.2007, 23:15:23
--
Jan Waclawek napsal:
> Viete, toto je naozaj piatkova tema a my tu mame taky maly piatocek; ale
> mne sa do toho fakt nechce. Ale ked ste to uz nacal:
Sice prilis nechapu deleni temat na patecni a ne-patecni ale budiz.
Ac se to mozna z meho predchoziho prispevku nezda vasich nazoru si
velmi vazim, tak bych klidne i do patku vydrzel. :-)

> - problem so "sekvencnym pristupom na COM", nech je casovanie akekolvek,
> je dlazdena cesta do pekiel v casoch, ked COM je na ciernej listine M$ a
> standardom je USB-COM prevodnik;
No nevim, nevim jak moc velke zlepseni predstavuje pouziti MCU v
programatoru, leda by slo o MCU s USB/ethernet/WiFi rozhranim.

> - problem s hardwarom typu "hrdzavy klinec" je ze bud funguje alebo nie
> a je vela okolnosti ktore vedu k jednemu ci druhemu zaveru (nedajboze
> niekam uprostred); a vacsinou na to doplati zaciatocnik, ktory chce
> usetrit peniaz a nema skusenosti to rozchodit;
Problemy s HW mohou nastat at se jedna o "klinec hrdzavy" nebo "nerezovy
lesteny". Nutnost nastavovat nejake parametry serioveho kanalu muze
byt dalsi past ktera u te "hrdzi" odpada.

> - problem s napajanim z COMu je presne ten isty ako predchadzajuci
> problem - jednocip pri programovani si chce pustit nabojovu pumpu, ta
> potiahne o chlpok viac nez tych xxx mA co v tom okamihu da ten nestastny
> COM, cele to zdochne niekde na pomedzi a ten chudak uz nikdy nezisti,
> preco mu to "ide nejako divne";
Vyhodou "hrdzi" je to ze komunikaci je principialne mozne zpomalit az
na uroven sledovatelnou LEDkou a lidskym okem a tak kontrolovat
funkcnost. Krom toho je tak jednoducha ze ji lze poskladat na
nepajivem poli a odzkousek. Pokud se to nepodari rozchodit, je ztrata
cca 30KC v soucastkach, a 1 ci vice hodin casu.
Ze by soucasti projektu mela byt i nejaka diagnostika a debugink je mi
jasne od zacatku, ale presvedcil jste mne ze pro zverejneni bych na to
mel dat mnohem vetsi duraz nez jsem puvodne zamyslel.

> naprogramovat uspesnejsie nez AT89S' (suvisi to pravdepodobne so
To moje udelatko je zamysleno jednoucelove pro AT89LPxx, i kdyz
pouziti s jinym MCU mevylucuji.

> Treti je zobrat slusnejsiu '51, ktoru ide programovat cez UART (napr.
> nejaku 'RD2); to je celkom pekny a bezbolestny zaklad pre bastlenie, aj
> ked pripustam, ze su o chlpok drahsie nez drogeriove typy. Sice to
> vyzera, ze je potom zbytocne stavat akykolvek SPI-ISP programator, ale
> niektore tie low-end AT89S' su naozaj lacnejsie a vhodnejsie trebars na
> nejake vyrobky ci hracicky; alebo trebars taky dobre napisany a urobeny
> SPI-ISP programator moze sluzit aj na programovanie AVR, PIC, P89LPC9xx
> nizsich tried atd.
Moznosti je vzdy povicero, nekomu vyhovuje vic to, nekomu ono, kazdy
si muze vybrat. Rika se tomu svobodna volba a snad v tom take objevite
racionalni jadro.

> Samozrejme, ak Vam ide o akysi tour de force v programovani na Win,
> posluzte si; je to vsak podla _mojho_ nazoru strateny cas.
Podle meho nazoru je ztraceny cas treba koukat na to jak se par chlapu
honi na hristi za kulatym nesmyslem, presto to dene delaji miliony
lidi. :-)

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz