Tajemno -- chovani stejnosmerneho (kartacoveho) motorku (zavislost proud->rychlost)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Květen 7 21:06:32 CEST 2007

> Mě se na té charakteristice nezdá to, že i při proudech velikosti
> nepatrného zlomku maximálního proudu se vám motor již točí. Tipoval
> bych, že jste zralý na nobelovu cenu za mazadlo, které zcela odstraňuje
> tření :-))). Neprohodil jste hodnoty pro osy X a Y ? Pak bych tomu rozuměl.
> Motor by měl do určité hodnoty proudu stát. Teprve v okamžiku, kdy
> překoná tření se může toztočit. V tom okamžiku otáčky skokově vzrostou.
> To odpovítá Vaší charakteristice, jen osy jsou prohozené.

Bohuzel, osy prohozene nejsou, to jsem si taky zpocatku myslel.

Ted pevne doufam, ze podezrela potvora co meri proud to cele
zpusobila, nerad bych se pletl. Dokonce i simulace s touto zmerenou
charakteristikou odpovida zhruba tomu, jak se ten priblblej motor
chova.

ZdraviM.P.