Atmel ISP89

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Květen 7 17:58:41 CEST 2007

gatilo wrote:
> Neni jineho boha krome alaha a mohamed je jeho prorokem. A kdo
> si mysli neco jineho, je neverici pes a zaslouzi psi smrt.
> Toto jste myslel ?

Mno, viacmenej ano, preco nie :-)
Uprimne povedane, ked sa pozorne zahladite do akehokolvek nabozenstva,
objavite v nom racionalne jadro, najma ak si ho date do suvislosti s
okolnostami v case a priestore jeho vzniku.

 > Nejaky dalsi problem ?

Viete, toto je naozaj piatkova tema a my tu mame taky maly piatocek; ale
mne sa do toho fakt nechce. Ale ked ste to uz nacal:

- problem so "sekvencnym pristupom na COM", nech je casovanie akekolvek,
je dlazdena cesta do pekiel v casoch, ked COM je na ciernej listine M$ a
standardom je USB-COM prevodnik;

- problem s hardwarom typu "hrdzavy klinec" je ze bud funguje alebo nie
a je vela okolnosti ktore vedu k jednemu ci druhemu zaveru (nedajboze
niekam uprostred); a vacsinou na to doplati zaciatocnik, ktory chce
usetrit peniaz a nema skusenosti to rozchodit;

- problem s napajanim z COMu je presne ten isty ako predchadzajuci
problem - jednocip pri programovani si chce pustit nabojovu pumpu, ta
potiahne o chlpok viac nez tych xxx mA co v tom okamihu da ten nestastny
COM, cele to zdochne niekde na pomedzi a ten chudak uz nikdy nezisti,
preco mu to "ide nejako divne";

- najhorsie je, ze Vy to dotiahnete do funkcneho stavu u seba, na
konkretnej kombinacii COM portu, kabla (!), PC a Wokien - a budete to
publikovat ako "vyskusal som, funguje" - lenze je zasadny rozdiel medzi
"vyskusal som a funguje" a "navrhol som tak, aby fungovalo za co
najdivokejsich kombinacii okolnosti".

Nie som zase tak dementny aby som tvrdil, ze sa podobny udelator neda
urobit aj pomerne dobre, ale ma to svoje uskalia a podmienky a
obmedzenia, a musite si ich byt vedomy a v tomto duchu ich aj publikovat.

> Ja mam proste rad jednoducha zapojeni z bezne dostupnych soucastek.
> Abych si mohl naprogramovat MCU potrebuju programator, a na stavbu
> programatoru potrebuju naprogramovany MCU. Tomu se rika zacarovany
> kruh a ty je dosti nerad.

Mno, da sa to vyriesit minimalne tromi sposobmi.

Jeden ste spomenuli Vy - zohnat si kamarata alebo aj nekamarata, ktory
by to "pociatocne napalenie" urobil. Verim tomu, ze to nie je problem
trebars tu v konfere; navyse nejake firmy (slon? elnec?) toto robia ako
platenu sluzbu, keby len o to islo.

Druhy je si postavit ten programator "hrdzavy klinec" a pouzit jeden z
asi desiatky programov ktore sa valaju na webe pre tento ucel (len pre
zabavu jeden z nich, ktory je zhodou okolnosti tiez pre COM -
http://www.ulrich-bangert.de/ATMELISP.pdf - pozrite sa co vsetko vie -
este stale mate chut to znova bastlit?); a napokon propagovany biprom je
zalozeny na AVRku a tie su zname tym ze metodou hrdzavy klinec sa daju
naprogramovat uspesnejsie nez AT89S' (suvisi to pravdepodobne so
slusnejsim zabudovanym resetom).

Treti je zobrat slusnejsiu '51, ktoru ide programovat cez UART (napr.
nejaku 'RD2); to je celkom pekny a bezbolestny zaklad pre bastlenie, aj
ked pripustam, ze su o chlpok drahsie nez drogeriove typy. Sice to
vyzera, ze je potom zbytocne stavat akykolvek SPI-ISP programator, ale
niektore tie low-end AT89S' su naozaj lacnejsie a vhodnejsie trebars na
nejake vyrobky ci hracicky; alebo trebars taky dobre napisany a urobeny
SPI-ISP programator moze sluzit aj na programovanie AVR, PIC, P89LPC9xx
nizsich tried atd.

Samozrejme, ak Vam ide o akysi tour de force v programovani na Win,
posluzte si; je to vsak podla _mojho_ nazoru strateny cas.

wek