Schéma žehličky

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Květen 7 05:56:28 CEST 2007

Zdravim,
  skoda, ze odpovidam tak pozde, ale par dni jsem konferu necetl...
  ETA vyrabela nekolik druhu zehlicek. Vim v zasade o trech zakladnich typech.
  1) Typ s doutnavkou. Ta byla umistena v "hlave" rukojeti, tj. nejvyssim miste
zehlicky, v ose, za podelnym "pruhleditkem" z plastu. Byla dobre viditelna
v lezici i stojici poloze zehlicky. Slo o malickou doutnavku s dratovymi
vyvody na jedne strane, bez patice.
  2) Typ s zarovkou. Zarovka se nachazela v dolni casti zehlicky z boku a byla
umistena za cervenym krytem. Svitila vzdy jasne a zretelne, ale po case
zacala ztracet kontakt, takze pri zehleni poblikavala a obcas nesvitila (neslo
o vypinani termostatu).
  3) Typ s blize neurcenym svetelnym zdrojem, umistenym na stejnem miste jako
ta zarovka. Na rozdil od ni vsak jas a barva svetla priblizne urcovaly teplotu
zehlicky. Nejsem si nyni zcela jist, ale mam ted pocit, ze to svitilo i
v okamzicich vypnuteho termostatu, ba snad i v pripade vytazeni sitove snury
zehlicky ze zasuvky. Nadto to menilo barvu od cervene do takove svetle oranzove,
tou barvou mi to pripadalo, jako by tam bylo nejake nazhavene kovove telisko,
Zdalo se i, ze to ma velikou tepelnou setrvacnost. Rozhodne to nebyla LED ani
doutnavka, mozna podzhavena zarovka, ale zase to by svitilo slabeji. Nevim, uz
dlouho jsem tento typ zehlicky nevidel a nevybavuji se mi uz vsechny detaily,
ale vim, ze jsem se tomu divil, jakpak to maji udelano, a napadal mne v tuto
chvili termoclanek (to by vysvetlilo, ze to sviti i bez proudu), ale zase mi
nebylo jasne, kde by tam vzali dostatecnou oporu pro jeho studeny konec.
  Co se tyce konkretni rady pro Sasu, dal bych tam 6V/O.5A. Pokud bude
predimenzovana, bude svitit slabeji, ale indikovat snad bude. A pokud
zase exploduje, zrejme je v zehlicce nejaka chyba, napr. castecny zkrat topneho
telesa (treba jako zehlicka jeste funguje a naopak diky tomu zehli velmi dobre
:-) ).
       S pozdravem Pavel Troller