Re:Bezdotykove mereni otepleni soucastek

Karel Radkovský Karel.Radkovsky@seznam.cz
Středa Květen 2 13:04:48 CEST 2007

Presnost vzhledem k ucelu pouziti postaci v radu jednotek stupnu, rekneme +-3 stupne.
Termokamera byla taky v uvahu, ale cena bude tusim radove trochu jinde (odhaduji, ceny jsem nezkoumal).
Jedna se mi hlavne o opakovatelnost mereni - napr. zmerim poprve, dostanu 40stC, zmerim podruhe, dostanu 55stC - tak to by bylo asi spatne :-/.

Ty levnejsi maji natvrdo emisivitu 0,98, u tech lepsich se da nastavit napr. 0,1 - 1,00. Predpokladam, ze toto nastaveni ma fatalni vliv na zmerenou teplotu. Nezalezi i napr. na uhlu mereni? Napr u SMD odporu, ktere maji leskly cerny povrch, zmerim kolmo nad povrchem a pak napr s uhlovou odchylkou 20 stupnu (uhlovych) - jak to ovlivni zmerenou teplotu?

S pozdravem
--
Karel Radkovsky