Laserova zavora + odrazka

Michal Krestan krestan@hw.cz
Pátek Březen 30 17:05:55 CEST 2007

S ukazovatkem jsem to resil a pokud se pohne trochu kolimatorem, tak to
nejak chodi, ale pokud huste prsi, tak to ma uz docela problem. Delku mam
tak cca 15m mezi laserem a odrazkou. Odrazka stacila obycejna na kolo, ale
ta, co je primo pro IR zavory chodila o neco lepe. Mel jsem tam cerveny
laser a budil jsem to dost malou stridou, aby to nebylo v noci moc videt.
Hlavni problem, ktery to vsak cele melo, byl pri vychodu slunce, kdy se
vhodne pres odrazku vse dostavalo na vstup prijimace a to me generovalo
falesny poplach:-(

                Michal

----- Original Message -----
From: "Petr Simek" <psimek@jcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 30, 2007 1:57 PM
Subject: RE: Laserova zavora + odrazka

On Fri, 30 Mar 2007, Kručinský Ladislav wrote:

> Obávám se, že tohle zadání levně vyřešit nepůjde. Nejsou údaje o délce
> střeženého úseku, možnosti dát čidla tak aby enbyla napadnutelná, reakci
> na srážky... Ještě jako kluk jsem řešil levně ostrahu tábořiště proti
> "nepřátelskému" táboru pomocí tenkého nástražného drátku z cívky nějakého
> telefonního relé a malého tranzistorového spínače. Mělo to výhodu mizivé
> spotřeby a ceny ale nevýhodu, že nám to trhal každý rozespalec jdoucí v
> noci na WC jinam než měl...

Ja tam potrebuji chodit. Ale kdyz tam nechodim tak chci aby to hlidalo.
Delka trasy asi 15m. Co se tyce snehu, kdyz se to umisti do trubek zespoda
serizlych (jako semafor) tak bych se toho nebal. Strana vysilac+prijimac
se da vytapet takze tam bych se namrazy nebal, ale na te druhe strane kde
by mela byt jen odrazka bez napajeni trochu ano, i kdyz jak tu zaznelo plast
je odolnejsi. Musim to vyzkouset s laserovym ukazovatkem - jak moc ta
odrazka rozptyli ten paprsek. Mam obavu ze to na 15metru uz nic nevrati.

Predpokladam ze kdyz by doslo k preruseni smycky na dobu delsi nez X tak by
se spustila houkacka, v pripade trvalejsiho preruseni by to napr mohlo
pustit proud do el. palniku ktery by byl navazany na snuru nejake baterie
kulovych pum ze zabavni pyrotechniky. Kdyby se ta baterie namirila
vodorovne, mohlo by to pripadneho nezvaneho navstevnika docela prekvapit.