SDR (was citlivost autoradia ??)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Březen 29 11:11:01 CEST 2007

> popravde neviem co je Tayloe detektor, dostudujem neskor :-)

To je ta variace na tema kvadraturni detekce, kterou jsi tu
nekolikrat doporucoval asi pred rokem :)
(I, -I, Q, -Q). Rozdil mezi Tayloe a klasickou kvadraturni detekci je
v tom, ze v Tayloovi se nepouziva tvrde prepinani, ale smes sepnuti a
stavu odpojeno na RC clenu.

> V tejto technike ide o vhodne hranie sa s undersampling. Moderne
> rychle AD prevodniky sa vyrabaju s niekolkonasobne vacsou sirkou
> pasma ako je vzorkovacia frekvencia. Prave z tohoto dovodu.
> Pokial pod-vzorkujete signal a su splnene potrebne podmienky tak
> pomocou aliasingu priamo ziskate demodulovany signal, resp.
> signal prevedeny do zakladneho pasma

To ano, ale nekdy se potrebne filtry na vysoke frekvenci delaji dost
spatne, proto pak ma smysl ten I/Q smesovac.

A k puvodnimu dotazu: na 144MHz bych asi konzervativne smesoval
diodovymi smesovaci, nebo alespon necim na zpusob diod (misto FETu,
ktere jsou v tech obvodech a la 4066/4053).

ZdraviM.P.