[OT] Trabant bylo:Palubni pocitac

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pondělí Březen 26 17:04:20 CEST 2007

> Bohuzel, protoze mozna nejsou karoserie tak in jako u modernich aut, ale co se
> tyce prakticnosti - nesrovnatelne.

No pokud jde o design tak radeji nove karoserie nekomentuji, jsem spise
konzervativni ale to je opravdu vec nazoru.

> Vim o cem  mluvim, mel jsem w353, w1.4 - ano ctyrtakt - mel nerizeny
> katalyzator, ted jezdim s Fabii.

Jo ale porovnejte to treba s prostorem Fordu Mondeo kombi, Opelu Omega
kombi apod. ten prostor je u techto aut podobny a prakticky. Fabia je v
prostoru nestastna jako vetsina malych aut. Pravda mnou zminena auta
jsou trosku jina cenova kategorie nez Fabia ale i Wartburg myslim patril
v CSSR k drazsim autum.

> Ani tohle neni pravda, ano z 2taktu vypadava vice nespalenych uhlovodiku, ale
> ty jsou podstatne mene zdravotne zavadne nez obsah vyfukovych plynu Skody 120
> a podobnych.

Tady si dovolim nesouhlasit, 2takt ma radove vice karcinogenich spalin
nez kterykoliv 4takt, snad ani s poskozenym motorem S120 se nedalo
dosahnout takovych hodnot jako u Trabanta. Ostatni zplodiny jsou na tom
podobne ne-li hure. Uz tu o tom nekolikrat bezela diskuse takze asi nema
smysl o tom diskutovat a muzem toto tema ukoncit.

> Takze pokud bysme byli ferovi, tak bysme museli zakazat vsechna auta s rokem
> vyroby pod 1998.
> Ano i Skoda Favorit v prvni verzi mel karburator, takze co se tyce skodlivosti
> tak na tom byl stejne jako zminene skodarny.

No ani to neni tak uplne pravda, i Favorit s karburatorem Pierburg 2E
(nebo licencnim Jikovem) ma lepsi emise nez 120. Navic od roku 1993 je
Favorit vybaven jednobodovym vstrikovanim a katalyzatorem. Podobne ale o
  temer deset let drive bylo vstrikovani a katalyzator osazovano temer
do vsech aut na zapad od nasich hranic a koncem 80tych let uz se tam
snad nic s karburatorem uz nevyrabelo. Od roku 1996 nebo 7 i Skodovka
pouziva pouze (mozna pro nektere trhy ne ale nevim o tom) vicebodove
vstrikovani.

No ale uz se vzdalujeme od tematu konference takze koncim.

Pavel