OT: sudoku pre elektronikov

Galloth lordgalloth@gmail.com
Pondělí Březen 26 12:56:25 CEST 2007

Pekne, chvili mi trvalo nez mi to doslo...

Kdyz uz se tu mluvi o sudoku, nevite nekdo odkaz na matematicky
korektni zpusob jak generovat zadani pro sudoku? Spousta lidi to dela
tak, ze vygeneruje par cisel, pak se je pokousi resit a pokud najde
resini tak OK jinak upravuje. To ovsem vyzaduje system ktery resi
sudoku a to pomerne chytre (musi umet vsechny tahy a musi postupovat
logicky, aby se zajistilo, ze je jedine pozadovane reseni). Ale
protoze sudoku je vec matematicka, tak me napadlo, ze by mohla
existovat matika, ktera by umela vygenerovat zadani, popripade alespon
overit, zda je to zadani sudoku (aniz by ho cele vyresila). Nenapada
nekoho neco?

Honza K