Snubber network pre impulzny transformator

Petr Simek psimek@jcu.cz
Neděle Březen 25 21:19:25 CEST 2007

On Sun, 25 Mar 2007, Daniel VALUCH wrote:

> so spinanymi zdrojmi a spinanymi indukcnostami vobec nerobim, ale viem
> ze je tu viacej ludi ktori maju skusenosti tak sa pytam :-) Mam obvod
> http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/switch/schema.png ktoreho ulohou
> je vygenerovat jeden kratky pulz s energiou ktora je ulozena v
> kondenzatoroch C8/C9. Aby to bol len jeden pulz a obvod neprekmitol
> (indukcnost transformatora plus napajacie kondenzatory) je v ceste
> vlozena dioda D5. Ta zarovne sluzi na uvolnenie magnetickej energie z

Docela by mne zajimalo jak by to vypadalo pri zkratovani te pulky D5 pres
kterou se to napaji. Nezda se mi ze by tam k necemu byla.

> [...]
> funguje tak ako by malo
> http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/switch/osc1.png akurat na
> nabeznej hrane vystupneho signalu su oscilacie nezanedbatelnej amplitudy
> (vid http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/switch/osc2.png). Normalne
> by to nevadilo, ale nominalna amplituda toho pulzu bude ca. 600V, takze
> spicka s amplitudou dalsich 600V je pomerne neprijemna.  Ak si dobre
> pamatam tieto oscilacie boli sposobene bud rozptylovou indukcnostou
> vinuti. Riesilo sa to pridanim "snubber network" (RC clen) niekde. Viete

To zpusobuje kapacita D6 a rozptylova indukcnost trafa pripadne dalsi
indukcnosti. Zkuste dat k D6 dalsi diodu do serie at se trochu zmensi
kapacita. Snubber se obvykle dava na primar. Taky tam muzete zkusit dat
paralelne k R17 transil aby to oriznul, tim ze by sezral energii te
kladne pulvny by zmensil i tu zapornou. To trafo je vinute jak ? Pro
zmenseni te rozptylove indikcnosti to musite motat z vic vrstev a stridat
primar se sekundarem. Izolace pak sezere spoustu mista ale jinak se ji
nezbavite.