Snubber network pre impulzny transformator

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Neděle Březen 25 19:45:54 CEST 2007

zdravim,
so spinanymi zdrojmi a spinanymi indukcnostami vobec nerobim, ale viem ze je tu viacej ludi ktori maju skusenosti tak sa pytam :-)
Mam obvod
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/switch/schema.png
ktoreho ulohou je vygenerovat jeden kratky pulz s energiou ktora je ulozena v kondenzatoroch C8/C9. Aby to bol len jeden pulz a obvod neprekmitol (indukcnost transformatora plus napajacie kondenzatory) je v ceste vlozena dioda D5. Ta zarovne sluzi na uvolnenie magnetickej energie z jadra ked sekundarom netecie prud.
Obvod vyzera zhruba takto http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/switch/zelezo.jpg.
Vsetko funguje tak ako by malo http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/switch/osc1.png akurat na nabeznej hrane vystupneho signalu su oscilacie nezanedbatelnej amplitudy (vid http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/switch/osc2.png). Normalne by to nevadilo, ale nominalna amplituda toho pulzu bude ca. 600V, takze spicka s amplitudou dalsich 600V je pomerne neprijemna.
Ak si dobre pamatam tieto oscilacie boli sposobene bud rozptylovou indukcnostou vinuti. Riesilo sa to pridanim "snubber network" (RC clen) niekde. Viete ma prosim trochu usmernit co presne sposobuje tento problem a kam strcit ten RC clanok? Samozrejme si to mozem nastudovat, ale vzhladom na to ze je to jednorazova zalezitost mi ide skor o jednorazovu radu :-)
Dik,
b.