CLIP za roztrojkou

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pátek Březen 23 20:16:56 CET 2007

>Huh ???
>  Tak tomuhle nejak nerozumim :-).
>  Kdyz je v klidu -> neni smycka -> 40 mA ? Kudy tedy ten proud tece, kdyz neni
>smycka ?

Ja jsem se asi spatne vyjadril -  proste a jednoduse: V klidu tece do
automatu 40mA... takze smycka tam je, hovorove obvody odpojeny.....
Zvednu sluchatko a udelam na vnitrnim pristroji "smycku" myslim tim
proste vyveseni - automat  vyradi nabijeci proud a  zmeni proud do
ucastnickeho vedeni na dejme tomu 20mA - info pro port ustredny, ze my
vybavit - vyvesit...
( v cizine se pry ten  trvaly proud vyuziva i k osvetleni automatu/budky
( 1W LEDka)

> [...]
>   nejvyssi stav (*), pokracuje se v nabijeni dle algoritmu popsanem v bode 2
>   (stale s pomoci te CMOS logiky, ikdyz MCU jiz bezi).
>5. faze - provoz: Jakmile je nabiti kondenzatoru uznano za dostatecne, MCU
>   zablokuje CMOS logiku "full nabijeni" a nadale bezi menic jen v "soft"
>   rezimu s proudem <1mA. Jinak by se, krome jineho, nedalo do automatu volat,
>   nebot by byl nabijecim proudem obsazen. Plne nabijeni samozrejme bezi vzdy,
>   je-li uzavrena smycka, tj. s pristrojem se telefonuje. Po zaveru hovoru
>   ale MCU a cely telefon zije skutecne jen z toho "soft" nabijeni. Verte

Vim, ze tyhle "Telkory" hodne casto byly v nejakem "cekacim" modu a
nedalo se z nich volat....hlavne kdyz venku  mrzlo!  Jinak mam pocit, ze
uz nikde nejsou......nevim jiste....?

>   K prenasecum VTA: Ano, neco podobneho existovalo napr. pro E10, ktera mela
>tak maly smyckovy proud, ze se pristroj nenabil nikdy dostatecne a neprekonal
>fazi 4. To se delo take s EWSD se starymi typy ucastnickych sad (desky CMRL)
>pri dlouhem vedeni. Novejsi verze software EWSD (tusim od V9) umoznovaly jiz
>programove nastaveni smyckoveho proudu a bod detekce uzavreni smycky.

Ano , vcetne reverzovani stavu , kdy 1) 40mA - nabijeni - klid port
nevybaven   2) 20mA vybaveni - tedy vyse popsane stavy. Co ja vim,
pouziva se to velmi sporadicky ( hooodne dlouha vedeni, pak se daji
nastavit i nf urovne)
V5.1 rozhrani, Diamux ... ( prodlouzeni EWDS, ) to dela podobne ale neni
to nikde nastavene. Tam je tez problem se smyckovymi proudy, resi se to
pridavnym zdrojem na strane portu V5.1 v serii s linkou ...noveji uz to
jde resit jinym fw v deskach spolu s upravou  automatu.

> Stav
>u systemu S12 mi neni znam, neprisel jsem s nim do styku.
>V soucasnem stavu automaty hladce ziji z bezne linky bez nutnosti uprav
>hardwarovych i softwarovych.

Na standardnich vedenich urcite, je ale par pripadu ( Sumava) kde se
delaly ruzne upravy  ( nejcasteji paralelni vyuziti paru) aby to
hralo... ( délky vedeni, utlumy, vysoky odpor 2dr, v neposledni rade
vyboje...)

V kazdem pripade standardni ucastniky port by pri vyuziti pro VTA stale
hlasil  nizky izolacni stav a/b (standard je a-b 470kohmu, , b-a vic nez
10Mohmu ) dratu a zvlast u  automatickych mericich systemu je treba
takove mereni na portech vyuzitych prave pro VTA potlacit....