HP3465B

Tony Malecky tony@malecky.cz
Pátek Březen 23 14:17:13 CET 2007

Zdravim. Mam tu na stole multimetr HP3465B ktery funguje az na mereni
stejnosmernych napeti nad 2V (nejdou rozsahy 20-200-2000).  Na uvedenych
mericich rozsazich multimetr ukazuje nesmysly, vetsinou ukazuje ze tam je
vetsi napeti nez tam je. A to i 10x. Zjistil jsem ze problem je ve vstupnich
delicich kde je hybridni rezistorovy delic a sada prepinacu podobnych
isostatum. Pro napeti vyssi nez 2V se pouziva vstupni delic 9MOhm/1MOhm.
Samotny delic je v poradku - po odpojeni od prepinacu namerim spravne
hodnoty, ovsem v zapojeni i kdyz prehazim tlacitka tak aby rezistor 9MOhm
mel volne konce tak tam namerim podstatne mensi hodnotu. Zkousel jsem i
pripojit na ten rezistor napeti ze zdroje a pak meril odpor, a najednou bylo
vse OK. Ale jen na chvili. Mam podezreni ze lety nejak zdegradoval plast
prepinacu, nebo (i kdyz to neni videt) uvnitr nejake mazivo. Prepinace sice
vypadaji jako isostat ale nemaji zezadu otvor - jsou uzavrene. Nejake
prostriknuti kontoxem by nebylo jednoduche a navic si nejsem jistej jestli
bych tomu spis neublizil vzhledem k vstupnimu odporu 10MOhm......
Nemate nekdo zkusenosti s uvedenym mericim pristrojem pripadne vseobecne s
opravami merici techniky?

Tony OK1HMA