Detektor VT/NT ?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Březen 22 01:15:04 CET 2007

Moc to tu nesleduji, ale pokud ma byt detektor maly tak asi nepripada v
uvahu pouziti trafa pro prevod 230/napeti pro optron
a optron "pojede" primo na usmernenych 230V + nejaky srazeci R (C) pak bude
spise platit, ze

P=1.4U*I= 1.4*230*0,005=1.6W (zjednodusuji a nepocitam s efektivni hodnotou
proudu potazmo ucinikem)

pri 20hod/den to za rok dela skoro 12kW/h nekdo mozna namitne, ze to bude
pod 20Kc/rok a nema cenu to resit, ale
- jsou to 4kg uhli
- pokud by takto uvazoval konstrukter napriklad onoho prijimace HDO, tak pri
1milionu kusu jiz hovorime o 12GW/h

Doufam, tedy, ze neplacam nesmysly a cele to neni uplne jinak, poslední
dobou jsem alergicky na male a nepodstatne zrouty energie, par prikladu
-sitovka, poslední dobou se skoro do vseh PC cpou 1Gbit LAN karty a pritom
prenos 1bitu po 1Gbit siti je cca 100x energeticky narocnejsi nez prenos
stejného bitu po 10Mbit siti, pricemz statisticky je u vetsiny PC po vice
nez 90% casu datovy to tak maly, ze i 10MB sit je vice nez predimenzovana. U
intelu spocitali, ze pokud by LAN chipy umely dynamicky menit prenosovy mod
10/100/1000, podle aktualni zateze, usetrilo by se jen v USA tolik co vyrobi
1000MW elektrarna.
- mala obehova cerpadl do 100W, odhaduje se, ze pokud by se jen na uzemi SRN
nahradila pouzivana cerpadla bez nebo s nevyhovujici regulaci modernimi s EC
regulaci tak se usetri cca nas temelin
- o standby spotrebicich a jejich neoduvodnene velke spotrebe nemluve

Vychází mi to pod 100 Wh za rok.... AZE
Napětí na optronu x proud x čas ...... x Kč/kWh, víc to nebude....
AZE