Sledovaci zarizeni - VF

Tony Malecký tony@malecky.cz
Pondělí Březen 19 17:08:04 CET 2007

Pro ROB hledate nekolik vysilacu, modulace tam je z jednoducheho duvodu -
aby clovek vedel ktery vysilac posloucha..
jinak by tam klidne byl treba trvalej ton... Pokud to chcete provozovat jako
ROB vysilac je nutno aby to vysilalo tu morseovku, neb to je primo urceno v
povolovacich podminkach... Dekoder morseovky neni potreba, smerujete na silu
signalu....

80m ROB jsem parkrat behal, tak snad si to jeste trochu pamatuju. Je tu
jeste drobny problem, a to sice delka anteny. Kdyz jsme schovali orig
vysilac pro ROB s dratovou antenou mezi stromy tak, ze antena byla sikmo a
maskovana vetvemi stromu tak nas nasla jen mistryne CR v ROB......  a tahat
lambda/4 antenu za modelem se asi nikomu moc chtit nebude...

Tony OK1HMA

----- Original Message -----
From: "pyrin" <pyrin@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, March 18, 2007 4:51 PM
Subject: Re: Sledovaci zarizeni - VF

Ta Morse asi nebude z toho duvodu, že by se tim predavala poloha, ale aby
tam byl slyset rozdil sily signalu odkud to jde, kdyz se pootocim v terenu.
Prakticky to muze treba trvale davat impulsy 1:1. Jde jen asi o to, aby ucho
neco slyselo a hlavne hlava poznala kde je minimum a maximum signalu a podle
toho telo vyrazilo spravnym smerem. Z toho vyplyva, ze by se tedy ten
dekoder na morze mohl treba ubirat a pridavat jas na displeji, aby ten
hluchy videl zmenu v sile signalu.
Je to tak ?
pyrin