poškozené USB porty na motherboardu - jde to opravit?

Marek Straka marek.straka@gmail.com
Sobota Březen 17 14:20:08 CET 2007

Na notebooku se mi vylomil uvnitř USB konektoru takový ten plastový
jazýček. Dost dlouho to fungovalo - párkrát se mi to při vytahování
usb zástrčky asi zkratlo - notebook se okamžitě vypnul. Nyní už ale
asi došlo k nějakému poškození závažnějšímu neboť jeden Port je úplně
mrtvý a druhý detekuje vždy neznámé USB zařízení.

Kontroloval jsem napájení a to je na obou portech v pořádku - např.
USB disk se při připojení rozjede (roztočí). Ty velké pojistky v
blízkosti USB konektoru jsou také v pořádku.

Co se mohlo stát? Jsou datové signály nějak před vstupem do čipsetu chráněny?

Jak jsou vůbec realizované datové USB vstupy/výstupy uvnitř čipsetu
nebo libovolného USB řadiče?
Mohlo totiž dojít maximálně k připojení +5v nebo GND přímo na jeden
datový signál v okamžiku kdy USB právě posílalo/přijímalo data a
zajímalo by mě co se mohlo teoreticky stát.